آخرین اخبار
کد مطلب: 80099
اعراب براي فلسطين چه کردند ؟
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1939


به گزارش  سلام لردگان به نقل از العالم، عبدالباري عطوان، سردبير پايگاه خبري تحليلي "الراي الاول" در مطلبي نوشت: پايمردي اسطوره اي دلاورمردان مقاومت فلسطين و خسارت هاي سنگين ِ سياسي و اقتصادي و همچنين نظامي که به رژيم اسرائيل و نيروهاي صهيونيست وارد کردند، نه تنها بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي، بلکه فرماندهان نظامي صهيونيست و حتي آمريکا را غافلگير و حيرت زده کرد.

وي افزود: کشته شدن بيش از 70 نظامي صهيونيست که شماري از آنان از افسران ارشد بودند از يک سو؛ و استفاده از سلاح هاي پيشرفته از سوي ديگر، يک پرده از ماجرا بود؛ و پرد? ديگر، شيوه اداره جنگ توسط جنبش حماس و جنبش جهاد اسلامي و ديگر گروه هاي مقاومت بود که درجه داران و مدال داران ارتش بزرگ جهان را حيرت زده کرد.
عطوان تأکيد کرد: فارغ التحصيلان دانشگاه هاي معروف نظامي نظير "وست پوينت" آمريکا و "سنت هرست" انگليس، در برابر شيوه مبارزه مقاومت فلسطيني انگشت به دهان ماندند.
وي ادامه داد: اين مساله، صهيونيست ها را نه تنها به خاطر آينده، بلکه حتي براي حال حاضر خود، به وحشت انداخت، وقتي فرودگاه تل آويو تعطيل مي شود و شرکت هاي بزرگ جهاني، سفرهاي خود را به اراضي اشغالي متوقف مي کنند، اين مساله به مثابه يکي از بزرگ ترين پيروزي‌هاي ضمني است، که در اين جنگ محقق شد.
عطوان خاطرنشان کرد: نتانياهو، تا زمان نوشته شدن اين مقاله، از اين جنگ حتي يک دستاورد هم نداشته است؛ مگر آن که بخواهيم کشتار کودکان و ويران کردن خانه هاي مسکوني را دستاورد بشماريم.
عطوان در ادامه نوشت: در يک نگاه گذرا خواهيم ديد که:
نتانياهو نتوانست شليک موشک هاي مقاومت را متوقف کند.
 در منهدم کردن تونل هاي زيرزميني مقاومت ناکام ماند.
نتوانست حتي يکي از مسئولان ارشد جنبش هاي حماس، جهاد اسلامي و ديگر گروه هاي فلسطيني را ترور کند.
از همه مهم تر اين که با وجود شمار زياد شهدا و ميزان گسترده ويراني که در غزه به بار آورد، نتوانست عزم راسخ مردم غزه را از هم بگسلد و حمايت آن ها از مقاومت را از بين ببرد.
 

 

"پيام ما به برادران عرب، اين است که "ساکت شويد و نصيحت هايتان را براي خودتان نگه داريد"

عبدالباري عطوان خاطرنشان کرد: رژيم صهيونيستي، با توجه به جنايت‌ها و فاجعه‌هايي که در اين تجاوزات مرتکب شده ، اکنون به رژيمي بدون دوست و ياور تبديل شده است، و اندک دوستان سابق اين رژيم هم تا حد زيادي از آن فاصله گرفته‌اند، و در ميان محافل هم پيمانان خود به ويژه در جهان غرب، به رژيمي منفور تبديل شده است.
عطوان تأکيد کرد: "ترکي الفيصل" رئيس پيشين سازمان اطلاعات عربستان سعودي، روز جمعه، با انتشار مقاله اي در پايگاه خبري "الشرق الاوسط آنلاين" همگان را غافلگير کرد. او حماس را مسؤول فاجعه هايي دانست که در غزه اتفاق مي افتد و ادعا کرد که حماس "با تکرار اشتباهات گذشته و لجبازي در شليک موشک هايي بي فايده به (اسرائيل)" سبب اين فاجعه ها شده است.
 

 

"سلاح مقاومت، همانند حق بازگشت آوارگان و مثل سرزمين مقدس فلسطين، فروشي نيست"

وي افزود: اين در حالي است که جنبش حماس، مانند ساير گروه هاي مقاومت، گروهي است که به منظور مقابله با تجاوزهاي اشغالگري شکل گرفت که سرزمين و مقدسات مسلمانان را عرصه تاخت و تاز خود کرده است؛ و اين مقاله، پس از آن نوشته شد که  همه اقدامات صلح جويانه و حرکت هاي جايگزين ِ اعراب، به بن بست خورده بود، اقداماتي نظير طرح صلح عربي که رژيم صهيونيستي آن را مانند دستمال کاغذي استفاده شده، به گوشه توالت انداخت.
عطوان تأکيد کرد: سؤالي داريم که اميدوارم شاهزاده فيصل و همه کساني که در سنگر او ايستاده اند، به آن پاسخ گويند؛ علت سکوت ِ هشت سال? آنان در قبال محاصر? تحقير آميز و کشند? بيش از يک ميليون فلسطيني ِ عربِ مسلمان، و بسته ماندن همه گذرگاه ها به روي آن ها چيست؟ آيا انتظار دارند مردم غزه تا هميشه در اين شرايط ذلت بار و خفت آور بمانند، و دم بر نياورند و لجباز يا بي ترمز نشوند ؟
 

 

"آيا شاهزاد? سعودي، گزارش هاي موثق خبري اسرائيلي دربار? ميزان دقيق ِ سوختي که رژيم صهيونيستي اجازه ورود آن را به غزه مي داد، مطالعه کرده است"

عطوان نوشت: آيا شاهزاد? سعودي، گزارش هاي موثق خبري اسرائيلي دربار? ميزان دقيق ِ سوختي که رژيم صهيونيستي اجازه ورود آن را به غزه مي داد، مطالعه کرده است ؟ مقاديري که تنها براي زنده ماندن مردم غزه کفايت مي کند. اعراب، اعم از عرب هاي ميانه رو يا عرب هاي تندرو، در قبال اين همه تحقير و گرسنه نگه داشتن برادران فلسطيني شان در غزه چه کردند ؟
عطوان تأکيد کرد: تجاوز به غزه، بايد همه اعراب را در يک صف متحد کند و همگي بايد اختلافات را کنار بگذارند و به مقابله اي يکپارچه با اين تجاوز برخيزند اما متاسفانه اين اتفاق نيفتاد، بلکه حرف و حديث ها و اختلافات قبيله اي و عشيره اي عربي، بيش از پيش شدت يافت و بهاي آن، پيکرهاي قطعه قطعه شد? کودکان بود.
عطوان گفت: سلاح مقاومت، همانند حق بازگشت آوارگان و مثل سرزمين مقدس فلسطين، فروشي نيست، بنابراين سمسارهاي آمريکايي و شرکاي اروپايي حتي اگر ميلياردها دلار در قبال آن ارائه کنند، مقاومت، سلاح خود را زمين نخواهد گذاشت.
عطوان خاطرنشان کرد: اگر دلاورمردان مقاومت، در پي پول و زندگي در رفاه بودند، به شهادت طلباني پرچمدار جهاد و مبارزه تبديل نمي شدند، آن هم در زماني که برادران عربشان در حال توطئه چيني عليه آن ها با دشمن اسرائيلي بوده و هستند.
عبدالباري عطوان که از معروف ترين نويسندگان و کارشناسان جهان عرب است، در پايان اين مقاله نوشت: پيام ما به برادران عرب، اين است که "ساکت شويد و نصيحت هايتان را براي خودتان نگه داريد. اگر نمي خواهيد در سنگر شهدا و مدافعان شرافت و عزت فلسطيني و سنگر دفاع از غزه در برابر تجاوز کشنده و وحشيان? صهيونيستي بايستيد، بدانيد که مردم غزه انتظاري از آن ها ندارند جز اين که شرشان را کم کنند، چرا که "مرا به خير تو اميد نيست، شر مرسان!"

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس